2 Mayıs 2013 Perşembe

Buffy The Vampire Slayer (1996-2003)

-Spoiler içerebilir-

Tam bir dizi ve film manyağıyım. Bir defter tutup listelerini bile yapmaya karar verdim. Film listesi çok daha uzun olduğundan öncelikle dizi listemi paylaşmaya karar verdim. Onu da birkaç parçaya ayıracağım. Ama Buffy The Vampire Slayer'ın yeri bende çok ayrı. O yüzden onu tek başına anlatacağım.

İlk dizim. Daha ilkokula gidiyorum. Abim Cnbc-e'de Buffy The Vampire Slayer izliyor. Ders çalışma aralarında benim de gözüm kayıyor. Vampirler, iblisler ve niceleri... O zamanlar parça parça izlediğim diziyi birkaç yıl önce baştan izledim. 7 sezonluk bir dizi. 8. sezon çizgi roman olarak devam etti. Sarah Michelle Gellar'lı, Nicholas Brendon'lı, Alyson Hannigan'lı, Anthony Head'li, James Marsters'lı, David Boreanaz'lı, Charisma Carpenter'lı dizi. Tabii ki bilenler Buffy, Xander, Willow, Giles, Spike, Angel, Cordelia diye bilirler.

 Diziye dahil olan birçok kişi oldu. Diziden ayrılanlar da oldu. İşte o ayrılanlar hep üzdü beni. Katılanlar da ayrı bir renk kattı ama. Hem de çok renk kattılar. Anya örneğin, kendisi eski bir iblis ama tavşanlardan korkuyor. Drusilla geleceği gören bir vampir, bu özelliğinden dolayı kafayı biraz da sıyırmış. Tara da Willow gibi bir cadı. Faith tam bir asi avcı. Oz kurtadam. Dawn 'anahtar' kardeş.

Yazdıkça ne kadar da özlediğimi fark ediyorum. İmkanım olsa bir kez daha izlerim yedi sezon. Daha neler neler yazarım aslında ben bu dizi hakkında. Ama yazmaya kalkarsam bayağı bir uzun sürebilir. 7 sezon sürdü diyorum. Her bölümü ayrı efsaneydi diyorum. Vampirler meşhur olduysa bu dizi sayesinde olmuştur.


Buffy'nin birkaç sevgilisi oldu. Ama aklında hep ya Angel vardı ya da Spike. Bense kararımı hiç veremedim, hangisiyle en uygun çift olduğuna. Buffy bir vampir avcısıyken her ikisinin de vampir olması ufak bir sorun teşkil etse de aralarındaki aşka hiç engel olmadı. Buffy'nin en büyük aşkları onlar oldular.














Size tavsiyem tüm diziyi izleyemeseniz de 6. sezon 7. bölüm 'Once More With Feeling' i mutlaka izleyin ya da en azından müziklerini bulmaya çalışın. Bu bölüm müzikal bölümüydü, en sevilen bölümü de bu olmuştur sanırım. Ben defalarca izledim ve şarkılarını da ezbere biliyorum artık. Özellikle de Tara karakterini canlandıran Amber Benson 'I'm Under Your Spell' şarkısını öyle güzel söylemiş ki. Her defasında sıkılmadan art arda defalarca dinleyebiliyorum. Siz de dinleyin dinlettirin.



Mutlu günler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder