4 Ekim 2013 Cuma

Makyaj Fırçaları Nasıl Temizlenir?

En son ne zaman makyaj fırçalarınızı yıkadınız? Geçen hafta ya da geçen ay ya da geçen yıl. Peki aldığınızdan beri hiç yıkamamış olabilir misiniz? Eğer siz de benim gibi üşengeçseniz bir aydan daha da önce olabilir.

Fondöten kullanmıyorum, bu yüzden fırçalarıma likit bir şey değmiyor. Ama pudra, allık, far derken kirleniyor tabii ki fırçalar. Özellikle far için kullandığım fırçaları başka başka farlar için kullanmam gerekiyor. Bu durumda da aslında her kullanım sonrası temizlemek gerekiyor. Ama napıyoruz, üşeniyoruz.

Fırçalarımızı en az bir ay arayla yıkamak gerekiyor. Hem kullanım süresini uzatmak adına hem de fırçada barınan bakterileri temizlemek adına bu gerekli.

Likit kullandığınız fırçaları günlük, toz halinde kullandıklarınızı da haftalık olmadı aylık süreçlerde yıkamanızı tavsiye ederim. Sonuçta cildinize temas ediyor. Böylece sivilce, siyah nokta oluşma oranınızı da düşürürsünüz.


Temizleme yöntemi;
1. Adım: Bir kaseye ılık su doldurun ve içine bebek şampuanı ekleyin.


2. Adım: Fırçaları kaseye koyun ve karışım içinde biraz döndürün. Daha sonra bir dakika kadar karışım içinde bekletin.


3. Adım: Her bir fırçayı ayrı ayrı soğuk suyla yıkayın.


4. Adım: Fırçaların uçlarını bir havluyla sıkın ve sonra uçlarını düzeltin. Bir havlu üzerinde kurumaya bırakın.



Gece bırakırsanız sabaha kurumuş olacaklardır. Tertemiz fırçalarınızı güle güle kullanın.

Not: (Kendi fotoğraflarımı çekip yayınladığım ilk yazım. Daha nice fotoğraflı yazılarıma :) )

Mutlu günler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder